Lazada Malaysia

BLOGSPOT | Blogger Templates Designer Baru Telah Dilancarkan

Pada bulan Mac yang lalu, pihak Google telah melancarkan Blogger Templates Desingner pada blogger dalam draft. Dan ia mempunyai ciri-ciri terkini dan menarik daripada Google.




Dan pada 11 Jun 2010 Pihak Google telah pun melancarkan sepenuhnya Blogger Template Designer dari blogger dalam draft dan sekarang sudah tersedia untuk semua orang(blogger) secara lalai. Blogger Template Designer adalah cara mudah bagi anda untuk menyesuaikan paparan blog anda tanpa mengetahui HTML atau CSS ataupun mengubah beberapa kod eleman yang biasa kita gunakan dalam mengedit templates blog. Anda boleh memilih dari pelbagai template, gambar,warna dan susun atur layout untuk membuat blog yang menarik. Kepada yang kurang memahami menggunakannya anda boleh melihat dahulu di Post on Blogger Buzz dari pihak Google.

Jika anda ingin mencubanya, anda boleh terus ke menu dan klik pereka Bentuk Templat baru di blog anda. Dan untuk belajar dengan lebih lanjut lagi anda boleh klik di sini Post on Blogger Buzz dari pihak Google. Anda boleh belajar sendiri cara-cara untuk menggunakannya. Anda juga boleh menonton video dibawah ini.





p/s: saya sendiri pun masih dalam tahap pencubaan untuk mencubanya. Hik...


Blog, Updated at: Saturday, June 12, 2010

5 comments:

  1. kalau seri lebih selamat mengolah template cara biasa di blog ujikaji kemudian diterapkan di blog utama. dengan cara ini segala kesilapan boleh diatasi terlebih dahulu.

    ReplyDelete
  2. Aku dah try pakai, ok laa..haha

    tapi yg bestnya, template tu kurang error..

    ReplyDelete
  3. saya nak cuba juga yg baru ni, harap tak lembik macam beta..

    ReplyDelete
  4. salam sobat
    semua design templatenya keren dan bagus
    saya belum mencoba, takut acak2an nantinya.

    ReplyDelete

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab terhadap sebarang komen, hasutan atau unsur jenayah yang menyalahi undang-undang Negara. Setiap komen adalah liabiliti peribadi pihak yang membuat komen.

Followers

Lazada Malaysia

NUFFNANG