Lazada Malaysia

Penyanyi dan Komposer Muda Popular, Aizat | Konsert Mini Sempurna

photo credit to mstar
PEMUDA berusia 22 tahun dengan nama Aizat Amdan tampak begitu seronok di atas pentas. Sering kali dia menari mengikut alunan lagu. Dalam kebanyakan masa, dia larut bersama vokal mantapnya dan sesekali mengundang derai tawa di kalangan peminat yang hadir pada hari itu.
Dibantu latar set yang sederhana tetapi mengesankan, ditemani barisan pemuzik muda yang tidak terkenal tetapi mengagumkan, dan Aizat sendiri telah merealisasikan sebuah konsert mini Urusan Aizat Amdan - Live In Damansara dengan jayanya. Secara total, urusan Aizat sudah diselesaikan dengan sukses.
Usai konsert berlangsung, Aizat tersenyum puas. Berbaloi biayaan sendiri yang dikeluarkan, namun yang paling penting adalah peminatnya terhibur dengan apa yang dipersembahkan sepanjang lebih sejam setengah itu.
"Alhamdulillah, walaupun pada awalnya saya agak gusar terutama daripada segi teknikal dan promosi, namun konsert ini berjalan dengan baik. Saya sendiri rasa berbaloi dengan kos yang dikeluarkan dan paling penting, peminat saya dapat menikmati muzik saya dengan baik," katanya bersungguh-sungguh.
Mengaku terdapat sedikit kecacatan dalam konsert tersebut, namun ia bukan hal yang besar jika mahu diukur dengan kesungguhannya menghiburkan lebih 700 peminat yang hadir pada hari itu.
Sementelah, ia bagai menjadi kayu ukur pengaruh muzik Aizat terhadap penggemar yang cenderung menyokong muzik luar berbanding anak seni tempatan.
Diusik ia juga lambang popularitinya, Aizat dalam tawa pantas menepis usikan tersebut. Katanya, dia tidak rasa dirinya popular.
"Tapi saya rasa ia lambang muzik saya dihargai. Ya, perkataan yang tepat apabila melihat ramai yang datang pada konsert tersebut adalah dihargai, bukannya popular. Malah saya rasa ia juga lambang muzik tidak mempunyai kasta peminat," katanya yang juga berasa muzik tidak perlu dikategorikan dalam satu-satu kelompok kerana muzik sepatutnya bebas dinikmati oleh semua.
Suksesnya mini konsert itu juga menjadi jalan utama untuk dia bergerak dengan konsert jelajah yang telah lama menjadi impiannya. Sengaja dia memilih Sabah sebagai destinasi pertama rangka jelajah tersebut sebelum diikuti Sarawak dan Semenanjung.

Baca selanjutnya di Kosmo


Blog, Updated at: Saturday, February 12, 2011

0 comments:

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab terhadap sebarang komen, hasutan atau unsur jenayah yang menyalahi undang-undang Negara. Setiap komen adalah liabiliti peribadi pihak yang membuat komen.

Followers

NUFFNANG