Lazada Malaysia

PING BLOG

Sudahkah anda gunakan tool 'Ping' ini. Seperti posting saya yang lepas "Daftar Blog Di Technorati", menyediakan tool ping untuk blog. Mungkin kepada blogger senior service ini tidak asing lagi kepada mereka. Tetapi kepada blogger-blogger baru mengenal dunia blog ini, ia sangat diperlukan untuk blog anda. Caranya amat mudah. Kerana setiap Ping Service ada step by step untuk menggunakannya.
Cara lain untuk 'Ping' blog yang telah selesai dikemaskini dengan pos-pos terbaru adalah dengan menggunakan contoh tools yang saya sertakan di bawah.. Ping service juga adalah salah satu tool yang biasa di gunakan oleh blogger. Dan dengan cara ini ia sangat cepat mengirimkan ping blog kita ke SE(search Engine). Seperti yang kita sedia tahu juga adalah supaya blog kita cepat terindex di google. Jika belum lagi menggunakan tools ini(Ping Service), saya menasihatkan agar segera melakukannya kerana ia sangat berguna untuk traffic blog anda.



Anda boleh melawati dan terus mencuba ping service seperti contoh di bawah:

Dan banyak lagi Tools Ping Service yang lain untuk menge'ping' blog anda secara gratis. Cuba yuk...



Blog, Updated at: Monday, October 12, 2009

18 comments:

  1. OO jadi begitu ya?? saya masih belum pernah nge-PIng. tapi berkat artikel ini pasti akan saya ping setiap kali habis posting. terima kasih sobat :)

    ReplyDelete
  2. Hilter Jr....
    Pastinya jawapan saya sama-sama.hik...Semoga anda sukses dan berjaya dalam dunia blogger.

    ReplyDelete
  3. wah terima kasih atas infonya, saya pernah nge ping, tp biar tambah terdeteksi oleh search engine saya coba lg, langsung saya coba nih, terima kasih ya

    ReplyDelete
  4. Info yang sangat bermanfaat..
    keep share sob :)

    ReplyDelete
  5. aryo halim...
    sama-sama mas. Terus aja nge ping kalau ada posting yang baru ya mas.

    kakara...
    terima kasih kerana berkomentar. Sama-sama kita berbagi ilmu.

    ReplyDelete
  6. ping itu penting agar setiap posting kita yang baru bisa cepat terindek. oleh itu di saran melakukan pinging setiap kali membuat posting baru.

    ReplyDelete
  7. Seri...
    memang benar. Setiap postingan adalah penting untuk traffic kita juga.Sukses seri

    ReplyDelete
  8. salam sobat
    trims ya infonya,,
    saya pingin juga ,,menggunakan ping service ini.

    ReplyDelete
  9. Langsung saya copas Mas. Saya memang belum mencoba dan merasa perlu nge-ping blog saya. Trims ya...
    .
    Salam kenal. Saya sdh pasang link anda. Kalau berkenan pasang link saya juga ya... :-)

    ReplyDelete
  10. salam sobat,
    wahh info wajib ni, sebagai blogger pasti saya coba supaya tak ketinggalan..

    senang membaca disini.
    terima kasih

    ReplyDelete
  11. kepada Nura...
    Semoga Blog anda sentiasa sukses dengan nge 'ping' blog mbak...

    dony...terima kasih kerana sudi berkunjung ke rumah usang ini.

    Edwin...
    Dengan menggunakan tool 'ping' ini blog kita akan cepat terindex di mbah google walaupun ia mengambil masa. Dan saya akan pasang link anda di blog ini juga. terima kasih banget ya....

    Al-basri...
    Terima kasih kerana sudi membaca dan berkomentar disini. Dan memang benar kita sebagai blogger harus mencuba tools ini. Cuba dulu baru tahu...Benarkan.

    ReplyDelete
  12. Aku juga senang dgn tools ini....terima kasih info nyaaa...

    ReplyDelete
  13. H E A...
    terima kasih kerna berkomentar disini. Emangnya kita sama-sama senang kerna ia banyak memberi manfaat kepada blogger dan gratis pula. Hik...

    facebook hacker..
    Semoga anda sukses selalu. Terima kasih sudi berkunjung.

    ReplyDelete
  14. berusaha agar kita bisa dapat dikenali oleh search engine,, salah satunya dengan PING..

    bener banget tuh saya setuju,,

    kemudahan2 seperti ini sangat membantu kita agar blog atau web kita bisa dengan mudah di akses oleh orang banya,,

    ReplyDelete
  15. tapi jangan terlalu sering ngeping loh, ntar dijewer mbah google, terutama wordpress otomatis dah di ping kan via pingomatic, klo dah terindex ya gak usah di ping, klo cukup lama gak terindex baru diping, untuk memantau dah terindex or belum coba dah para sobat install addon seoquake

    ReplyDelete
  16. phonank...
    Saya pun setuju banget apa yang dikatakan oleh sob. Biar blog kita menjadi top tempat orang mencari pengetahuan dan macam-macam lagi. Semoga anda berjaya dalam blog yang anda miliki.


    Almanda...
    Hik...Benar. Kalau kita gunakan tool ini (Ping) kita harus tahu juga yang blog kita autoping ataupun sebaliknya. Kalau kita sering aja nge'ping' kemungkinan blog kita akan dijewer oleh mbah google seperti yang dikatakan oleh sob. Dan tujuan nge'ping' ini adalah untuk memberitahu SE bahawa blog kita sudah diupdate. Dan terima kasih juga atas memperkenalkan addon(seoquake). Ternyata banyak lagi cara untuk menge'ping' blog kita. Suksess sob.

    ReplyDelete

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab terhadap sebarang komen, hasutan atau unsur jenayah yang menyalahi undang-undang Negara. Setiap komen adalah liabiliti peribadi pihak yang membuat komen.

Followers

Lazada Malaysia

NUFFNANG