Lazada Malaysia

Polis tahan pelajar IPTS disyaki buang bayi dalam mangkuk tandas

gambar hiasan
KUALA TERENGGANU: Seorang penuntut perempuan sebuah pusat pengajian tinggi swasta ditahan bagi membantu siasatan berhubung kes pembuangan bayi lelaki yang baru dilahirkan di Padang Hiliran.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner K Manoharan berkata suspek yang berusia 21 tahun itu ditahan jam 3 petang Khamis lalu selepas selesai menerima rawatan di Hospital Sultanah Nur Zahirah.
"Bagaimanapun, remaja itu dibebaskan tiga jam selepas itu dengan jaminan polis selepas selesai memberi keterangan ekoran keadaannya yang masih lemah," katanya hari ini.
Selasa lalu, penuntut itu disyaki bertindak membuang bayi lelaki yang cukup sifat di dalam mangkuk tandas di rumah sewanya di sini.
Kejadian itu disedari rakan serumah penuntut itu pada 2.30 pagi selepas melihat suspek terbaring di depan pintu tandas dalam keadaan lemah selain terkejut melihat tompokan darah dan seorang bayi di dalam mangkuk tandas.
Manoharan berkata hasil bedah siasat mendapati bayi berusia 38 minggu itu meninggal dunia ketika dilahirkan.
Beliau berkata pihaknya juga mengambil keterangan anggota keluarga suspek serta teman lelakinya bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan iaitu menyembunyikan kelahiran.
- BERNAMA


Blog, Updated at: Sunday, April 27, 2014

1 comments:

  1. Salam Tuan Admin,
    Saya dh cuba buat utk tajuk blog berjalan seperti blog tuan, tapi tak berjaya. Harap tuan dpt menolong saya. Link blog saya : ibm-akusayangumno.blogspot.com.
    Terima kasih.

    ReplyDelete

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab terhadap sebarang komen, hasutan atau unsur jenayah yang menyalahi undang-undang Negara. Setiap komen adalah liabiliti peribadi pihak yang membuat komen.

Followers

Lazada Malaysia

NUFFNANG