Lazada Malaysia

KALAU CINTA BILANG CINTA

Berapa peratuskah cinta anda dengan pasangan anda?
Cinta mempunyai banyak maksud di kalangan kita. Contohnya cinta kepada Tuhan,cinta kepada perkara yang kita suka dan banyak lagi maksud yang boleh dimaksudkan oleh seseorang individu itu sendiri. Ok, kali ini saya nak kongsikan cinta sesama kita. Cinta merupakan perasaan yang begitu istimewa terhadap diri seseorang. Ia juga satu perkara yang paling indah dalam hidup seseorang. Dan uniknya untuk meluahkan cinta kita kepada seseorang amat susah kerana adanya sifat malu-malu kucing. Dan cinta tidak bisa dipaksa. Kerana ia lahir dari hati yang ikhlas dan tulus untuk mencintai seseorang. Secara amnya, perasaan cinta amat sukar untuk kita gambarkan lebih mendalam.Ini kerana cinta bisa mengubah segala-galanya.
Jika bunga ada madunya, cinta pula adaada madu dan racun. Bahayakan. Kehidupan ini boleh diibaratkan sebagai bunga, dan cinta adalah madunya. Tetapi AWAS cinta boleh tumbuh dalam madu dan racun. Dan cinta tidak selalu bersama jodoh.Begitu hebatkan.Seringkali kita dengar apabila seseorang itu bercinta, ia selalu tewas dalam perjuangannya. Memang diakui sejak dulu lagi, cinta memerlukan pengorbanan. Tetapi adakah dengan menyerahkan madu kepada kumbang boleh dikatakan satu pengorbanan!!! Bak kata pepatah melayu, habis madu sepah dibuang. Bibit-bibit cinta yang dulunya indah lenyap begitu sahaja. Semuanya musnah dengan rayuan dan pujukan. Adakah ini dinamakan cinta.
Tetapi tidak semua boleh kita katakan begitu. Kepada pasangan yang hangat bercinta, kita seharusnya tahu cinta itu untuk apa, dan apakah tujuannya cinta. Saya percaya anda pun pernah melalui alam percintaan.Jadi jangan takut untuk meluahkan rasa cinta. Jadi apa tunggu lagi"KALAU CINTA BILANG CINTA"


Blog, Updated at: Saturday, December 05, 2009

12 comments:

  1. Benar! Cinta itu indah bagi yang mendapatkan keindahan itu, Cinta itu sakit bila ada kebohongan didalamnya! Semoga Cinta yang anda dapatkan cinta sejati!

    ReplyDelete
  2. SALAM SOBAT
    ya setuju,,kalau cinta bilang cinta,,agar tegas ya,,,
    kalau cinta saya sama pasangan saya,,tidak terukur berapa ratus ,,,tetapi hanya dapat dirasakan seberapa cinta tersebut.

    ReplyDelete
  3. salam sobat
    benar ,,dan jujur saja kalau cinta bilang saja cinta,ngga usah dipendam dalam hati,,
    utarakan saja isi hati yang sejujurnya.

    ReplyDelete
  4. bener...tapi kita jika uda saling cinta banget ama pasangan kalo putus kenapa terasa sakit bagnet ya

    ReplyDelete
  5. salam sobatku...
    achmad edi goenawan...
    Cinta amat menyakitkan apabila ada sifat hipokrit. Tapi jika cinta bersemadi dengan keikhlasan dan ketulusan hati, saya percaya cinta akan membawa kebahagiaan.

    Nura...
    WAlaupun cinta mbak dengan pasangan mbak tidak terukur berapa ratus,yang penting kasih sayang yang membantu membahagiakan mbak.Hik...

    Didiet...
    Hik...Itulah yang dinamakan cinta. Cinta ada racun dan madu. Dan satu lagi, itu sudah lumrah cinta. Dan semoga anda mendapat cinta yang sejati dari pasangan anda.

    ReplyDelete
  6. Cinta membuat semuanya menjadi indah. Kala cinta telah bersemi, maka ia laksana air yang terus mengalir menyusuri hamparan bumi, laksana udara yang senantiasa mengisi ruang-ruang sunyi. Cinta ibarat titik-titik cahaya yang memberikan sinarnya kepada setiap insan yang berada dalam hamparan cinta saat mengarungi kehidupan ini. Cahayanya seterang mentari pagi, yang berjalan melewati ufuk. Seluas samudera, yang terhampar dengan kemilaunya. Setinggi angkasa, yang terpancang dalam kegagahannya. Itulah cinta.

    ReplyDelete
  7. Rasa cinta bisa mengalahkan segalanya..

    ReplyDelete
  8. salam sobatku...
    Indahnya Berbagi...
    Tiada yang boleh dikatakan kalau seseorang itu sudah di lamun cinta. sungguh indah puisi yang sob luahkan.

    kakara...
    benar mas. Itulah kehebatan cinta

    ReplyDelete
  9. cinta itu memang enak kalau pada tempatnya. tapi kalau tersalah posisi bisa bikin gila bayang. nanti akhirnya makan hati berulam jantung, diri sendiri yang kurus kering dia enak-enak kluyuran hehehe.

    ReplyDelete
  10. tapi biasanya sih kalo Cinta gak berani bilang bilang... itu aq dulu lho he2 cupu

    salam,
    BlogNya PNS

    ReplyDelete
  11. salam sahabatku...
    Seri...Itulah yang sentiasa kita dengar(makan hati berulam jantung) Tapi yang pasti cinta yang ikhlas akam membawa kebahagian. Terima kasih Seri.

    Oecil_Kritingz...hik...benar. Kalau kita sudah cinta dengan seseorang, kenapa susah banget hendak meluahkan.hehehe..semoga perhubungan anda akan kekal sepanjang hayat. Terima kasih juga kerna berkomentar disini.

    ReplyDelete
  12. hai.. link kamu sudah kupasang di blogku.. link balik ya... thanks =D

    ReplyDelete

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab terhadap sebarang komen, hasutan atau unsur jenayah yang menyalahi undang-undang Negara. Setiap komen adalah liabiliti peribadi pihak yang membuat komen.

Followers

NUFFNANG