Lazada Malaysia

Bahaya Hutang

Assalammualaikum dan selamat menyambut hari raya yang bakal tiba kepada semua rakan-rakan blogger. Kali ini saya ingin berkongsikan sedikit masalah yang biasa terjadi di kalangan kita iaitu masalah hutang. Dalam konteks semasa, kita dapat melihat bagaimana ramainya peminjam-peminjam yang enggan membayar hutang pengajian,rumah,kereta,syarikat mereka, Dan ada juga yang lebih rela di gelar muflis asalkan tidak perlu membayar jumlah hutangnya yang menimbun. Ia kelihatan enak untuk tidak membayar hutang di dunia, tetapi ia pasti akan menjadi malapetaka di akhirat. - petikan dari laman web www.zaharuddin.net
Nabi SAW bersabda yang bermaksud:-
"Diampunkan semua dosa bagi orang mati yang terkorban Syahid kecuali jika ia mempunyai hutang (kepada manusia)"(riwayat muslim, 6/38)



Untuk Hari Raya Aidilfitri yang bakal tiba ini, sebaik-baiknya  elakkan dari berhutang dan sambutlah adifitri itu dengan seadanya.

Motivasi Dato' Dr Fadzilah Kamsah perihal hutang, cara mengatasi dan doa2 lindungi dari beban hutang.

p/s : Kepada sesiapa yang ada hutang tu, bayar cepat-cepat.


Blog, Updated at: Monday, September 06, 2010

2 comments:

  1. betul..betul..betul..
    tersinggung saya, saya banyak hutang ooo..hehe

    ReplyDelete
  2. Hutang banyak lol
    especially hutang study loan

    ReplyDelete

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab terhadap sebarang komen, hasutan atau unsur jenayah yang menyalahi undang-undang Negara. Setiap komen adalah liabiliti peribadi pihak yang membuat komen.

Followers

Lazada Malaysia

NUFFNANG