Lazada Malaysia

TAHUN BARU, AZAM BARU?

Salam buat sahabat-sahabat semua...

Tidak lama lagi tahun 2009 akan meninggalkan kita. Dan tahun 2010 akan menjelma. Kita mungkin akan terkenangkan kejayaan untuk tahun 2009. Apakah azam kita pada tahun 2009 sudah tercapai?


Saya percaya ramai di kalangan kita khususnya para blogger berbicara tentang azam baru. Saya pun ada azam tersendiri. Hik...
Berazam samalah dengan mempunyai matlamat atau objektif. Contoh yang paling senang untuk saya katakan ialah 'pengurusan wang'. Apakah matlamat yang ingin kita capai? Secara tidak langsung di dalam fikiran kita bermacam-macam persosalan yang timbul. Nak beli kerata tunggu 4 bulan lagi, nak kawin tunggu 9 bulan lagi ataupun nak lanjutkan pelajaran. Jadi bila kita dah fikirkan matlamat tersebut, serta mengambil sedikit masa untuk merialisasikannya, Apakah tindakan kita? Disini timbul lagi satu persoalan kita. Apakah kita mampu melaksanakannya? dan siapa pula yang bisa membantu untuk merialisasikan azam kita? Terpulang kepada kita sendiri untuk memikirkannya.

Saya percaya ramai juga di kalangan kita telah berjaya mengecapi azam yang lepas. Dan untuk mengulangi kejayaan tersebut kita seharusnya mempertingkatkan usaha bagi mengecapi azam akan datang.

Disini juga saya ingin sentuhkan sedikit tentang sikap kebanyakan kita iaitu suka menangguh, tidak kira apa masalahnya. Yang kita dengar cuma alasan demi alasan dan bukannya mengambil tindakan untuk menyelesaikannya.

Dan untuk memendekkan memendekkan cerita tepuk dada,tanya selera Semoga sahabat-sahabat semua terus berjaya untuk merialisasikan azam serta matlamat kehidupan seharian kita. Dan kalau tidak keberatan, bolehkah anda semua coretkan apakah azam tahun baru anda untuk tatapan kita semua.

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN 2010 KEPADA ANDA SEMUA


Blog, Updated at: Tuesday, December 29, 2009

14 comments:

  1. pertama nich. benar sob. Terkadang kita sendiri ngak pasti apakah azam kita.
    Tahun 2010 akan tiba. Azam saya pada thun 2010 adalah ingin berjaya dalam semua kerjaya yang saya bina. Terima kasih mas.

    ReplyDelete
  2. salam sobat
    selamat menyambut tahun baru 2010 dan azam baru,,
    semoga segalanya lebih baik dari tahun sebelumnya,,kita harus banyak instropeksi diri.
    harapan kita semua semoga dikabulkan oleh ALLAH SWT.

    ReplyDelete
  3. semoga hari esok lbh baik dari hari kemarin

    ReplyDelete
  4. salam,
    selamat tahun baru 2010 untuk sobat Kel, semoga sukses dan sihat sejahtera di tahun 2010.
    untuk tahun 2010, saya masih dengan cita-cita lama tapi semangat yang lebih tinggi... mungkin sebelum ini cita-cita saya agak tinggi, tapi dengan semangat yang rendah..

    salam hangat dan terima kasih..

    ReplyDelete
  5. hmmmm tahun baru begitu cepatnya banyak harapan di 2009 yg belum aku capai

    ReplyDelete
  6. blogwalking nie bos sambil komen2 kesemua blogger

    ReplyDelete
  7. pendatang baru...semoga mas terus berjaya dalam kerjaya mas. terima kasih juga kerna berkomentar disini.

    Nura...Selamat tahun 2010 untuk mbak yang akan datang tidak lama lagi. Semoga setiap apa yang kita lakukan mendapat keredaan dari Allah s.w.t

    Indahnya Berbagi...harapan kita sebagai manusia memang begitu. Dan semoga mimpi kenangan semalam bisa mematangkan kita untuk terus merialisasikan azam dan impian kita.

    Al-Basri...Saya juga ingin mengucapkan selamat tahun 2010 yang bakal tiba. Dan harapan dari saya semoga Al-basri terus berjaya dengan cita2 anda dengan menggunakan pengalaman yang dilalui sebelum ini.

    Didiet...ngak apa-apa mas. Ingatlah selagi kita berusaha untuk azam kita, selagi itulah kita jangan mengalah.

    Terima kasih juga kepada teman-teman semua...

    ReplyDelete
  8. Selamat tahun baru buat semua.....

    salam kenal

    ReplyDelete
  9. ingin terus maju disamping mengeratkan persahabatan sesama bloger itulah azam crockie. selamat menyambut tahun baru 2010.

    ReplyDelete
  10. salam sobat
    selamat tahunbaru 2010 ya,,
    semoga segalanya lebih baik di tahun baru ini.

    ReplyDelete
  11. Selamat Tahun Baru 2010 sahabat...
    Sukses selalu di tahun mendatang dan selalu dilimpahkan rahmat dan hidayat dari Tuhan...

    ReplyDelete
  12. 2010....., semoga menjadi tahun yang penuh berkah buat kita semua....

    ReplyDelete
  13. semoga saja azam tahun 2010 bisa memberikan yang terbaik buat kita semua. sebenarnya manusia tanpa azam adalah yang paling rugi kerana ngak punya wawasan untuk memajukan dirinya.

    ReplyDelete

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab terhadap sebarang komen, hasutan atau unsur jenayah yang menyalahi undang-undang Negara. Setiap komen adalah liabiliti peribadi pihak yang membuat komen.

Followers

Lazada Malaysia

NUFFNANG