Lazada Malaysia

Lelaki ‘bertanduk’ di Leher


Beijing: Seorang lelaki di wilayah Hubei begitu terdesak untuk mengetahui punca ‘tanduk’ yang tumbuh di lehernya sejak 30 tahun lalu.

Lelaki berusia 62 tahun itu, Li Zhibing dari Shiyan berkata, dia terpaksa menggergaji tanduk berkenaan dua kali setahun bagi mengelaknya panjang.


Menurutnya, lehernya akan bengkak dan dia demam jika tanduk itu panjang.

Li juga berkata, tanduk itu merimaskannya kerana mengganggunya setiap kali hendak membasuh rambut atau menyarungkan baju.


Katanya, tanduk itu semakin membesar sejak 1980. Dia cuba mengawalnya dengan menyapu atau memakan herba tetapi ia tetap memanjang sehingga 15 sentimeter di belakang lehernya.


Dia mengaku tidak pernah menjalai pemeriksaan perubatan untuk memastikan punca tanduk itu.

Li bukan satu-satunya rakyat China yang bertanduk. Seorang wanita berusia 101 tahun, Zhang Ruifang, yang menetap di Linlou di wilayah Henan juga menghidap nasib sama.


Dia bagaimanapun enggan membenarkan doktor membuang tanduk yang tumbuh di dahinya kerana gembira menjadi tarikan orang ramai. - Agensi

sumber


Blog, Updated at: Sunday, April 20, 2014

0 comments:

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab terhadap sebarang komen, hasutan atau unsur jenayah yang menyalahi undang-undang Negara. Setiap komen adalah liabiliti peribadi pihak yang membuat komen.

Followers

NUFFNANG