Lazada Malaysia

Maut | ‘Habis’ Nyawa Atas Pokok Petai

Kampar: Seorang lelaki Orang Asli ditemui maut selepas terjatuh dan tersangkut di atas dahan pokok petai setinggi lebih 10 meter dalam kejadian di kawasan hutan berhampiran Taman Seri Emas, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 4.30 petang, mangsa Johnny Pandak, 29, dipercayai tersilap langkah lalu terjatuh dan tersangkut pada dahan pokok ketika mengutip petai di kawasan berkenaan.

Ketua Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Kampar Pegawai Bomba Kanan II Mohd Shariman Mohd Yusof berkata, pihaknya menerima maklumat berhubung kejadian itu jam 4.38 petang sebelum bergegas ke lokasi.


gambar dari Mymetro

Menurutnya, anggota bomba yang tiba di tempat kejadian mendapati mangsa dalam keadaan lemah dan tidak sedarkan diri ketika diturunkan.

“Pasukan perubatan yang tiba di tempat kejadian kemudian mengesahkan mangsa sudah meninggal dunia.


“Jarak daripada jalan utama ke lokasi kira-kira tiga kilometer dan hanya boleh dilalui menerusi jalan denai,” katanya.

Beliau berkata, anggota penyelamat terpaksa menggunakan tali dan pengusung untuk menurunkan mayat mangsa sebelum diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut.

Menurutnya, operasi menyelamat tamat jam 6.44 petang kelmarin. -Mymetro


Blog, Updated at: Tuesday, August 19, 2014

0 comments:

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab terhadap sebarang komen, hasutan atau unsur jenayah yang menyalahi undang-undang Negara. Setiap komen adalah liabiliti peribadi pihak yang membuat komen.

Followers

Lazada Malaysia

NUFFNANG